Zoeken in deze blog

maandag 17 december 2012

Jörg Sprank - Krasse knarren laten zich zo gemakkelijk in het leven niet wegzetten hoor !


Krasse knarren !

Wat uw coach in dit verhaal treft is de uitspraak ;
 "Ik besef wel dat ik mijn leven op het spel heb gezet, maar zo gemakkelijk laat ik me niet wegzetten in het leven hoor!".

Precies de mantra die ik vandaag nodig had om een vervelende situatie van me af te zetten. Bedankt Jörg Sprank !

Ex-elitesoldaat (64) gaat gewapende overvaller met bierfles te lijf


17/12/12 - 07u22  Bron: ZDF, Bild

(Over)moedige uitbater ontsnapt aan dood want pistool overvaller gaat twee keer niet af

Een overval op een tankstation in de Duitse stad Essen is duidelijk anders verlopen dan de gewapende overvaller zich had ingebeeld. Toen hij met zijn pistool de bejaarde uitbater bedreigde, wist hij niet dat die man een gewezen elitesoldaat was. Hij trok zich niets aan van het wapen dat op hem gericht was en verkocht de overvaller een rechtse hoek. Vervolgens ging hij de bandiet met een bierfles te lijf. Aan de kassa eiste de overvaller geld. Toen snauwde de uitbater hem toe: "Schiet maar hé!". De gangster deed dat ook, maar gelukkig voor de (over)moedige uitbater haperde het pistool twee keer en droop de gangster zonder buit af, zoals te zien op onderstaande video.
Op een weekendavond was de 64-jarige Jörg Sprank het bier aan het aanvullen in de rekken, toen hij plots oog in oog stond met een jonge overvaller die zijn gezicht verborg achter een sjaal en een kap. De beelden van de bewakingscamera's lijken wel uit een actiefilm te komen, maar zijn dus bloedernstig. Sprank aarzelde ondanks de bedreiging van het pistool geen moment om een robbertje uit te vechten met de gangster. Eerst trakteerde de gewezen elitesoldaat zijn overvaller op een vuistslag en dan sloeg hij meermaals met het bierflesje dat hij vasthad op het moment van de aanval.

"Schiet maar hé"
Na de vechtpartij liep de overvaller richting kassa en richtte zijn pistool op de uitbater: "Geld of ik schiet!" - "Schiet maar hé", antwoordde Sprank die al 13 jaar dit tankstation uitbaat. Dat probeerde de gangster twee keer, maar telkens haperde zijn pistool. Zo ontsnapte de uitbater aan een gewisse dood. "De beelden spoken nog altijd 's nachts door mijn hoofd", blikt Sprank terug. "Ik besef wel dat ik mijn leven op het spel heb gezet, maar zo gemakkelijk laat ik me niet wegzetten in het leven hoor!".

Voortvluchtig
De politie bevestigt na het bekijken van de bewakingsbeelden dat de overvaller inderdaad wilde schieten, maar dat zijn pistool door een technisch defect niet afging. Ze roepen de burgers op om in zulke situaties niet de held te gaan uithangen, maar meteen alarm te slaan en de politie te verwittigen. De overvaller is overigens nog altijd voortvluchtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten