Zoeken in deze blog

vrijdag 16 november 2012

nieuw leiderschap, managers in de zorg

Under Construction. Soms is recycleren van mijn oude creaties ook leuk, zeker als die 7 jaren later actueel blijken te zijn.

Clark Kent diepte zijn werk uit een kartonnen doos en fietste naar de kopie-shop kopie kopie in de stad om er zijn oude teksten te digitaliseren. Zij zitten in een nieuw gebouw - ik werd er goed geholpen - passend voor de renovatie van Clark 's teksten. 

Ik deel ze in enkele logs met u. Op klikken en dan is lezen gemakkelijk.

Vandaag over managen (nieuw leiderschap).
Feit is dat mensen - jong en oud - tegenwoordig minder pikken van hun baas ('macht' in het algemeen). Je kunt dit spijtig vinden - sturing & controle hadden ook hun waarde en voelden soms zelfs veilig aan. Daarentegen hebben mensen tegenwoordig liever een 'baas' die open en gelijkwaardig communiceert en vanuit 'kracht' handelt

Als middenkader-lid zoek ik ook die weg, weg van bazig (moeten) handelen
Clark Kent heeft zelf een rebelse natuur (gehad) die door de jaren heen gevormd is naar het heel ruim en creatief kunnen samen-werken binnen bestaande kaders, met respect voor conformisten en non-conformisten, traditionalisten en vernieuwers. 

Vrijheid-blijheid of verlicht despotisme (lief-maar-bazig) zijn beiden niet aan mij besteed - managen wél !

in 9 vlotte pagina 's - de essentie








 groeten van coach Clark Kent









Geen opmerkingen:

Een reactie posten