Zoeken in deze blog

Posts tonen met het label reputatie. Alle posts tonen
Posts tonen met het label reputatie. Alle posts tonen

zaterdag 12 juli 2014

Wat gooi ik op het net?, en wat njet !


Wat gooi ik op het internet? .. en wat net niet !

Wat je er op zet geraakt er nooit meer af, zegt men. 
Je kunt jouw profiel positiever maken door meer te posten en zo pijnlijke zaken naar achter te verdringen.
Uw coach leerde van reputatieschade door ondervinding, gelukkig drijft het vet altijd boven oeff

Ik schreef toen een stuk over Mojo (dit is de link naar die blog)

Axelle Despiegelaere weet er nu alles van. In haar jeugdig enthousiasme schreef ze tijdens het WK voetbal op Twitter dat ze wel wat Amerikanen kon schieten (grappig, humor hoor). Ze postte er een foto bij van haar jacht op wild in Afrika (niet zo diervriendelijk, beetje niet-slim ?). 
Dit kostte haar haar contract met L' Oréal (en leverde L' Oréal extra publiciteit op). 

L 'Oréal zag het supporterende meisje op TV en men bood haar prompt een contract aan. 
Het werd het kortste contract ooit toen ze deze safari-stroop-foto van haar vonden.  

'Als ze op safari kan gaan en naar het WK in Brazilië zal de 17 jarige Axelle er heus wel goed voor zitten ocharme' vond supergirl.

'Laat ik medewerkers toe op mijn facebook ?' was mijn vraag van de dag. Tot nu toe op geen enkel werk gedaan, en dat was gezond. Als ik er eentje toelaat dan kunnen al haar vrienden collega 's mee lezen ..
dilemma 

Ik besloot tot een experiment, een voorzichtig probeersel
We zien het aan, mijn medewerkersgroep is redelijk verstandig.

Uw coach Clark Kent weet je nog te zeggen hoe dit probeersel verloopt.
ciaokes !


Acabaram os 15 minutos de fama da menina bonita da Bélgica

11/07/2014 18:03:22
  
Acabaram os 15 minutos de fama da menina bonita da Bélgica
Axelle Despiegelaere, a fotogénica adepta da selecção belga que fez furor nas bancadas do Maracanã durante o jogo da Bélgica com a Rússia a 22 de Junho, perdeu o contrato de publicidade com a L’Oréal que tinha assinado esta semana.
A rapariga de 17 anos foi considerada a adepta mais bonita do Mundial de Futebol nas redes sociais e protagonizava já anúncios para a filial belga da L’Óreal. No entanto, a companhia cosmética revela esta sexta-feira que suspendeu toda a colaboração com a jovem modelo depois de outra imagem de Axelle se ter tornado viral.
Em causa está uma fotografia, publicada a 1 de Julho pela própria Axelle no Facebook, em que a belga aparece com uma arma junto a um antílope que a própria terá abatido.

woensdag 7 augustus 2013

Nadenken over jouw reputatie en mojo

Hé jij daar,

Je coach Clark Kent moedigt je aan om nadenkend te zijn over jouw reputatie,

zonder te vergeten dat jouw karakter en mojo eens zo belangrijk zijn.

Laat me wel duidelijk zijn dat als je je reputatie verknalt mensen jou niet meer kunnen zien voor wie je bent. Ze kijken naar je buitenkant omdat niemand in je kan kijken ~ dat kan jij alleen.
Verzorg je reputatie daarom.

Hoe kan ik dit weten ? 
Ben ik zó slim dan ?
Wel, neen, ik ben een beetje vooruit op jou omdat ik ouder ben ..en ..omdat ik die fouten allemaal gemaakt heb.
O wat was ik een koppige ezel ondanks mijn studie psychologie en psychiatrie ! 

Het is geen ramp om het fout te doen, maar het is ook geen zonde om er achter te komen zonder teveel pijnlijke fouten.

groetjes van je coach Clark Kent 























Verzorg je reputatie, al is je karakter belangrijker natuurlijk

dinsdag 6 augustus 2013

Jouw Uitstraling - 4 bouwstenen

hoi jij daar,

Mojo is jouw uitstraling,
mojo is de positieve instelling waarmee je iets doet dat van in jou komt, en naar buiten uitstraalt.


Mojo bestaat uit 4 bouwstenen
identiteit ~ wie je bent, wie je denkt dat je bent
prestatie ~ wat je de laatste tijd hebt bereikt
reputatie ~ wie mensen denken dat jij bent
aanvaarding ~ wat je kunt loslaten

X-factor hoor je ook wel eens, noem het zoals je wilt. 
X-factor is iets-waar-je-niet-precies-je-vinger-op-kunt-leggen, maar ik ga je leren dat jij jouw Mojo wel degelijk kunt managen/ leiden/ beïnvloeden. Je krijgt er vat op, en dat zal je gelukkiger maken.


X-factor hoor ik wel iets te vaak in de context van rock & roll, en laten we eerlijk zijn, daarbij is a bad attitude erg cool. 
Niet meteen de mojo waar wij het over gaan hebben, al wil ik van jou geen pastoor, non, grijze muis maken. 

Jij bent uniek,
maar laten we wel praktisch blijven, we worden niet allemaal coole rockers later. 

'in' zijn én 'jezelf mogen zijn' kunnen absoluut helemaal samen gaan.

behalve voor superhelden als ik (just kidding)












je coach Clark Kent









Imago - Ge moet mij maar nemen zoals ik ben

dag jij,

Er is een lange lange tijd geweest in mijn leven dat ik niet gaf om mijn imago.


't Is te zeggen ik vond het wel héél belangrijk wat mensen van me vonden, wat ze van me dachten, 


maar uiteindelijk dacht ik altijd 

'foert, ik doe wat ik wil, wat ik mooi vind, 
wie dat maar niks vindt, zal me toch moeten nemen zoals ik ben'. 

Daar is niks mis mee. Als jij zo iemand bent , wel, all power to you ! 
















Mijn advies vandaag; doe het misschien toch wat slimmer dan ik het deed.

Natuurlijk heb ik me in de loop van de jaren wel wat aangepast, aan diegenen die ik belangrijk vond in mijn leven

mijn vriendin, mijn kinderen, vrienden ..ook in zekere mate aan mijn buren of mijn baas. 

Ik heb altijd moedig gezegd je moet me nemen zoals ik ben.

Ik heb ook altijd moedig dingen gedaan, kleding gedragen, mensen verdedigd, mijn mond open gedaan zonder veel aan mijn imago te denken

Het bezorgde me vrienden voor het leven, maar ook imago-schade en moeilijkheden. 

In de reeks die ik nu begin wil ik je vooral niet afremmen in je moed om de wereld te veranderen en zaken te doen die anderen je zullen afraden maar die je zelf zeer de moeite waard vindt.















Ik wil je alleen zeggen dat je soms moet kiezen voor je reputatie want die reputatie is iets dat je niet vaak op het spel mag zetten. 
Neem vooral de paden die weinig begaan worden, neem risico 's, kom op voor je mening, maar 

bescherm je reputatie !


ik heb dat veel te weinig gedaan totdat het me, laat in mijn leven, duidelijk geworden is. 

Ik ben dan ook een heel koppig iemand. Jij bent vast rapper van begrip. 
Ik kan je daarin coachen.

Je snapt het nog niet ?


Geen nood, we moeten er nog aan beginnen hé


jou coach Clark Kent