Zoeken in deze blog

woensdag 25 december 2013

Levenswet #5 | Actions speak | Het leven beloont Alleen daden

Levenswet 5 (de actiewet)
Bijna nieuwjaar , tijd van de voornemens. Allemaal goed en wel , maar waarom komt er zo weinig van terecht ?
Awel , ..

Het leven beloont alleen daden (geen ideeën).

Uw strategie

Neem goed doordachte beslissingen, en ga over tot daden. 
Besef dat mooie ideeën zonder daden niets waard zijn.

Als gedrag doelloos, betekenisloos, en niet constructief is, is het resultaat er ook naar. Indien wel, is resultaat posi.
Door het gedrag te kiezen, kiest u de gevolgen.

Mensen zijn niet geïnteresseerd in uw bedoelingen, niet in wat u van plan was (betalen, eten maken, stoppen aan het zebrapad)

Laat huidige gedragingen en uitvluchten los. U moet zich gaan afmeten aan resultaten. 
Alleen de bedoeling hebben, is de vloek van het menselijk bestaan.

Het leven is geen generale repetitie, voorbij is voorbij.
eens je besloot actie te ondernemen !
De aloude formule voor het uitvoeren van doelgerichte actie is: be, do, have

Wees                toegewijd
Doe                  wat je moet doen          en dan
Heb                  je wat je wilt

Pijn motiveert
Risico ‘s: Sommige mensen nemen van nature graag risico ‘s, ze ondernemen voortdurend tot ze bereikt hebben wat ze willen. Risico ’s nemen is een manier van leven. Anderen spelen safe.
Een kansloze zaak.

Actions speak louder than words ! ! !


Risico nemen is spanning tussen wat je kunt behouden en wat je werkelijk wilt bekomen
Gaat een beetje in tegen ons instinct voor zelfbehoud. 
Kunst is wijze risico ’s te nemen en redelijke grenzen te stellen.
Things That Go BOOM

Als iemand je drank of drugs aanbiedt , is dat niet het moment om welwillend te zijn natuurlijk. Ik heb het niet over dat soort risico 's nemen.

Logica van vermijding; geen druk, geen pijn, geen angst. Onechte gemoedsrust want gaat ten koste van uw hoop en uw dromen. Tegenwoordig is over angst spreken een wel heel gemakkelijk excuus geworden om aan de kant te blijven zitten.
Ik weet dat je een afschuwelijke gebeurtenis hebt meegemaakt, maar dat is geen excuus om het helemaal op te geven (to cop out). 
We zijn allemaal bang, niemand weet wat er morgen gaat gebeuren.


Ik weet dat het een tijdje pijn zal doen, ik weet dat het een tijdje eng zal zijn. Ik ontzeg me niet langer de kans om mijn dromen waar te maken. Ik ga doelen opstellen, een strategie bepalen, actie ondernemen. Dit is een beslissing voor het leven. Levensbeslissingen zijn dingen waar je niet elke dag meer over nadenkt. Je doet het !

Groetjes van uw actieve coach Clark Kent,




Geen opmerkingen:

Een reactie posten