Zoeken in deze blog

donderdag 21 november 2013

Levenswet #2 - Je maakt je eigen beleving - Aansprakelijk, Creep !

Levenswet 2 (de verantwoordelijkheidswet)

Je maakt je eigen ervaring (beleving).

strategie
Erken en neem verantwoordelijkheid voor je leven.

dit is een lastige !
dit is een lastige omdat we leven in een maatschappij van slachtoffers. 
Het is nooit onze fout want we zijn toch zo slecht behandeld door ouders, vrienden, opvoeders, die ziekte, je DNA, het milieu, de samenleving, het lot..




Uw coach was altijd een redelijk verantwoordelijke kerel, maar ik vond toch ook altijd verzachtende omstandigheden als ik fouten maakte.

Leer om betere keuzes te maken zodat je het beter hebt.
Ik heb geleerd dat mijn gedachten ook keuzes zijn.


Eenvoudig; goed of slecht, mislukken of slagen, gelukkig of ongelukkig, eerlijk of oneerlijk, jij bent de baas over jouw leven. Jij bent verantwoordelijk, altijd geweest en het zal zo blijven. Zo is het en niet anders.

Zelfs als er geen verband is tussen jou en je probleem, moet je toch aannemen dat deze wet er is en blijven zoeken naar jouw rol in uw probleem. Anders blijft je steken in een fantasiewereld en krijg jij je leven niet onder controle.

Ik ben verantwoordelijk , aansprakelijk , voor alles !

ik ben geen onschuldig schaap, en geen speelbal van het lot of de fouten van anderen. Ik ben ene straffe !

Als jij de wereld blijft bekijken vanuit jouw rol als slachtoffer, ervan overtuigd dat jij gelijk hebt en het dus niet jouw schuld kan zijn, dan zul je nooit in staat zijn jouw leven ingrijpend en blijvend te veranderen. 

Als jij gelijk hebt, en zo slim bent, waarom bereik je dan niet wat je wilt ? 
‘Ze’ willen niet luisteren, omdat jij niet in staat bent hen te doen luisteren.

Je moet je realiseren dat je altijd al jouw eigen ervaringen hebt gecreëerd, je begint er nu niet mee.

Het onmiddellijke effect van deze wet is dat je de oplossingen gaat zoeken op de juiste plaats. 
Kijk goed naar jouw gedrag en vraag je af ‘waarom is mijn leven zoals het is ?’

Meestal is het antwoord : 'waarom niet ! , hoe kan het immers anders met zulk gedrag !'
in uw coach zijn geval was het vaak :
'waarom niet ! , hoe kan het ook anders met zulke gedachten !'

gedachten zijn gedrag.

Tot nu toe was ik geprogrammeerd voor mislukking, niet voor succes.

Je zoekt niet meer naar iemand die je komt redden, je gaat zelf aan het werk. 
Een grote voorsprong in onze maatschappij.
Hoe eerder je accepteert, hoe eerder jouw leven ten goede keert.


Een vloek en een zegen.
Slecht is dat Jij de last zelf moet dragen. 
Goed is dat de keuze aan Jou is (en niet aan de ander, aan bijvoorbeeld jouw pestkoppen/ jouw slechte baas/ jouw vervelende buur..).

Ik ben nogal streng geweest in deze blog, maar dat moest even,

ik ben ook strenger moeten worden voor mezelf, minder laks.

Uw coach Clark Kent heeft het vinden van verzachtende omstandigheden leren zien als een alarmerend teken dat ik de verkeerde weg op dreigde te gaan. 

Deze wet moet ik nog wat verder uitleggen, 
maar het is genoeg geweest voor vandaag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten