Zoeken in deze blog

zondag 1 september 2013

Ook Tieners blijven 'Schatjes' - broer helpt zijn broer


Beste Jij,

Ik heb een huis vol tieners ..vaak ook tieners van andere ouders, dat kan zot én spannend zijn.

Tienergekte, mijn zoon van 13 ontsnapt er ook niet aan hoor, 
zich niet wassen, voor de TV liggen, tegenspreken, nukkig zijn, vreemde overtuigingen, wisselende stemmingen, niet antwoorden, het laatste woord hebben ..

Als ouder van jonge kinderen heb ik me wel eens geërgerd aan tieners van anderen, tieners die nukkig waren in de winkel of riepen tegen hun ouders. Hun ouders waren toch zwak, bij mij zou dat later niet waar zijn ..AMAHOELA ! Tieners zijn gewoon zot en in volle ontwikkeling. 

Komt er een vriend, dan laten ze hem links liggen. Is het speelstraat dan blijven ze op hun kamer.. en dat terwijl ze er de dag voordien naar uitkeken ! 
Onberekenbaar, grillig, aso (ciaal)

Maar met tieners heb ik het (meestal) graag te doen omdat ze zo duidelijk zoekend zijn,
en omdat ze geen kans laten liggen om als volwassene behandeld en gezien te worden (ook al lopen ze even graag met hun knuffel rond, zijn ze 6 of 16 ?)

Ik betrapte mijn zoon als hij zijn 11 jarige broer hielp met de laatste wiskunde-oefeningen voor zijn vakantie-taak. Morgen gaan ze naar school terug, en broer moet naar het zesde kunnen zei mijn oudste zoon.

Hier thuis zeggen we vaak dat we niet rijk zijn, maar broers en zussen wel altijd elkaar hebben om te helpen, beter dan centen ooit kunnen.

Mooi toch hé die broers samen zo..
(niet te hardop zeggen want dan gaat ie met zijn ogen rollen ..toch zeg ik het hoor)






Dan zie ik dat het wel goed komt met die gestoorde tieners in huis.

groeten van coach Clark Kent
goeie eerste schooldag morgen




1 opmerking: