Zoeken in deze blog

zondag 13 januari 2019

SHIFT ALT L | Sabbatical

Sabbatsverlof of opfrisverlof. 
(Sabbatical is onnodig Engels) 

Het is een periode waarin mensen minstens enkele maanden vrij nemen, (on)betaald, en hun gewone beroepsbezigheden onderbreken. 
Voor uw coach begon dat niet uit vrije wil, maar met twee operaties, en een (mijn) (te) snelle terugkeer naar het werken èn herval in ziekteverlof door o.a. belabberde onbestaande psychologische opvang op het werk (nochtans psychiatrische hulpverlening). Twee, drie, maanden ellende. Wél rust gevonden, maar nog maar héél pas.

Alle stadia van rouw doorlopen, èn nu ga ik er weg. Ik vond de baan die ik al jaren aankondigde als de rijdende psychiater. Op de fiets of met de motor huisbezoeken doen in de Stad. Voor minder geld, mèt meer goesting en zelfstandigheid ga ik pionieren.

Ondertussen, tijdens die rouw, blijf ik (tegen goesting in) bezig thuis met te rusten, mediteren, zwemmen, lezen, boeken opruimen en herlezen, herbronnen, koken, huishouden, zei ik al rusten en slapen want dat heb ik zo-veel moeten doen. 
Twee dagen geleden her-ontdekte ik dat ik bij het bekijken van romantische komedies romcoms mijn gedachten het piekeren volledig kan stop zetten.  Leve Netflix en mijn dvd-collectie. 

Bloggen, It has been two years !
Coach koen | Coach Clark Kent heeft zichzelf wat in de nesten gewerkt door te posten in 3 ! blogs.
888 berichten, tienduizenden keer gelezen (al-dan-niet zelf :)) door Jan-en-alleman. Prima content maar toch een tikkeltje een lekker boeltje.
Tijd om orde op zaken te stellen van 3 naar 2 naar 1.

Dat ik er een tijdje uit was toonde zich in SHIFT ALT L, ik wist niet meer hoe een 'pipe' te maken, dat rechte streepje |

Bloggen brengt me rust, Ik zet dingen voor mezelf op een rijtje, en nu ben ik terug! Met een nieuwe baan binnen een maandje of zo, mijn beroepstitel in de GGZ op zak, plannen, én mijn leven intact. 
I 'm back ! roept Charles Bradley het uit in 'Good To Be Back Home'.



Raad ik je een sabbatical aan?, Jezus Christus te paard! nee!

Voor mij is het goed maar ik ben niet als de coach in Me before You , ja een romcom uit 2018, die zich volledig stort op de extreme sport en dat ene recept iedereen aanraadt (zelfs een rolstoelpatiënt!) en er op de koop toe zijn leuke liefje (Emilia Clarke!) mee uit het oog verliest.
Uw coach raadt u geen sabbatical aan als je dat zelf niet wenst. Op de manier dat ik 'm kreeg, is ook al geen aanrader. 

Dus doe een dutje tussendoor, denk aan alle ballen, slaap wat langer, lees, ga lunchen met een vriend, wandel genoeg .. Het gaat mij ook niet altijd goed. We horen weer regelmatig van elkaar.

Groeten van Coach Clark Kent,
Emilia Clarke zonder make-up

2 opmerkingen: