Zoeken in deze blog

zaterdag 15 september 2012

Lynda Juall Carpenito : Verpleegkundige diagnosen

Mensen , dat ik het even op zijn beloop laat - het project dementievriendelijk rusthuis - in het WZC betekent niet dat ik niet meer bezig ben hoor.

Vandaag zaterdag 15 september 2012 is trouwens dag van dementie. Al steekt de directie haar kop in het zand dementie rukt op. Ze zullen de boot missen, of zich moeten aanpassen aan de vraag.
Clark Kent heeft trouwens al gehoord van een afdeling van 60 bewoners die een inspirerend hoofd zoeken, kwestie van bezig te kunnen blijven met wat me boeit , psyché, geestelijke gezondheidszorg.

Psychiatrisch verpleegkundige van basisopleiding vergeet ik nooit mijn roots, en vandaag kocht ik de basis !
Net nieuw verschenen
Zakboek Verpleegkundige diagnosen
Lynda Juall Carpenito - Moyet
NUR 879
ISBN 978-90-01-81014-6

zeg 'ik zoek Carpenito' en je krijgt dit boek - dat twee keer zo dik is geworden sinds ik het in 1994 voor het eerst kocht - prompt in je handen gestopt. Een klassieker !
NANDA North American Nursing Diagnosis Association heeft niet stilgezeten

Ik vroeg het in de Standaard Boekhandel voor studenten en men vroeg me van welke school ik kwam.
'Het is voor mezelf' is niet het antwoord ze verwachten. Het boek kost dan ook €59,95, (te) duur ja, maar wel de moeite waard.
Ik zal het gebruiken om betere zorgplannen te maken voor onze bewoners. Een mens kan veel weten, doch zo een boek staat voller dan mijn hoofd, of is toch meer geordend, en toegankelijker hahaha !

Een must have, ook voor zorgkundigen, opvoeders en andere gezondheidswerkers

Clark Kent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten