Zoeken in deze blog

zondag 5 oktober 2014

Time is Miley | Time is Money | We geven tijd dikwijls zomaar weg


Time is money, zei Benjamin Franklin ooit. Toch gaan we anders om met tijd dan met geld. Onze tijd geven we dikwijls zomaar weg, gratis en voor niks.

Neem mijn afgelopen paar weken, ze waren vol & druk, fast & loud, maar zonder de burn out yihaa. 

Vond ik met momenten dat het evenwicht zoek was?, dan deed ik iets voor mezelf, gaan zwemmen, een powernap, een meditatie, een wandeling, 
Ik zei vriendelijk nee tegen echte mensen, of vroeg tijd. 

Niet zo lastig, en toch

Op zo 'n momenten valt het me op dat jonge mensen geen besef hebben dat ze hun tijd verspillen, aan de TV, met games, met pauzes, met zaken en mensen die hun tijd niet echt waard zijn. Ik hoor op straat en in de winkel gsm-gesprekken waaraan ik geen minuut nog zou verprutsen, maar mensen gaan er helemaal in op.  

Ik heb met een collega werk gemaakt van het koppelen van gsm, laptop, outlook, outlook-agenda. Ik ben hem dankbaar, zo steek ik niets meer in mijn hoofd.

Je mag natuurlijk wel zaken voor anderen doen, maar hou altijd rekening om dat te doen onder enkele voorwaarden: geniet van het leven en kies zelf voor wie je wat en wanneer wilt doen. 

Tijdmanagement is een kwestie van attitude, en dat alles kwam bij me op toen ik iemand in zo 'n zinloos gesprek aan een mobieltje hoorde zeggen 'time is money'

'time is money' ja.

Clark Kent dacht meteen 'geef uwen tijd dan niet aan die sukkelaar die u telefoneert met zo een zever en zeg dat ge met uw lief aan het wandelen zijt die nu uw aandacht en tijd verdient (want zo was het)'.

We geven onze tijd vaak zomaar weg, gratis en voor niks fatsoenlijks.

Groetjes van uw coach, oeps mijn gsm..








Geen opmerkingen:

Een reactie posten